جدیدترین های اخبار و عکس

خوراکی های چربی سوز را بشناسید /لاغری سریع با مصرف این غذا ها!

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
پنج شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶

بیشتر مردم دقیقا نمی‌ دانند چه غذاهایی باعث می شوند کالری که مصرف کرده ‌اید را سریع‌تر بسوزانید:

 

فلفل قرمز:

دارای ترکیبی به نام کپسایسین هست.

این ماده بدن را گرم و به شما کمک می ‌کند کالری اضافی را بسوزانید.

متخصصان کاهش وزن توصیه می کنند که فلفل را به سوپ، سس و برنج اضافه کنید تا قابلیت چربی‌ سوزی رژیم غذایی ‌تان را افزایش دهید.

 

چای سبز:

حاوی ترکیبی موسوم به اپیگالوکتشین‌گالات هست؛ آنتی اکسیدانی که باعث می‌ شود بدنتان بهتر از هورمون طبیعی و ناقل عصبی نوراپی‌ نفرین استفاده کند.

اثر اصلی نوراپی‌ نفرین در متابولیسم، دادن پیغام جهت سوزاندن سلول ‌های چربی و انرژی ذخیره شده هست.

 

جو دوسر:

سرشار از فیبر هست و وقتی بدن می‌خواهد غلات غنی از فیبر را تجزیه کند،‌ در طی مراحل هضم آن دو برابر انرژی مصرف می ‌کند و کالری می سوزاند.

همچنین فیبرهای رژیمی،‌ اشتهای شما را تنظیم می ‌کند و به شما حس سیری طولانی ‌مدت می دهد.

 

گریپ فروت:

یکی از بهترین صبحانه‌ های چربی سوز، نصف گریپ‌فروت و یک فنجان قهوه هست. این شروع عالی برای روزتان هست، به خصوص اگر ۲ ساعت بعد از آن دومین صبحانه خود را، که غذایی سرشار از فیبر و پروتئین هست، ‌بخورید.

گریپ ‌فروت به بدن کمک می‌ کند چربی و کلسترول را حل کند و مانع از سخت شدن رگ ‌های قلب می‌ شود.

 

بوقلمون و مرغ:

این دو ماده غذایی در چرخه رژیمی به عنوان رژیم دارای «اثر بالای ترموژنیک» شناخته می ‌شوند.

بوقلمون و مرغ هر دو کالری کمتری از گوشت گاو دارند.

 

عدس:

سرشار از پروتئین هست و چربی خیلی کمی هم دارد. در واقع کمترین چربی را در میان غذاهای سرشار از پروتئین دارد.

همچنین مصرف یک وعده آن،‌ ۳۵ درصد نیاز روزانه آهن را تامین می کند.

 

ماهی:

بعضی ماهی‌ های خاص سرشار از اسید چرب امگا ۳ هستند،‌ که با افزایش متابولیسم موجب از بین رفتن چربی‌ها می ‌شوند.

عملکرد رژیمی اسید چرب امگا ۳ مانند پروتئین هست.

امگا۳ بدن را مجبور به چربی ‌سوزی بیشتر می‌ کند و اشتها را در طول روز کنترل می‌ کند.

 

سیب:

یک سیب اندازه متوسط، تنها ۸۰کالری دارد و دارای همه انواع آنتی ‌اکسیدان ‌ها هست.

از آنجایی که سیب سرشار از آنتی ‌اکسیدان هست، موجب بهتر شدن جریان خون و ساختن ماهیچه‌ های قوی ‌تر و سالم‌ تر می‌ شود.

به عنوان یک قانون کلی، معمولا سیب‌ های دارای پوست تیره‌ تر را انتخاب کنید.

هرچه پوست سیب تیره‌ تر باشد، آنتی ‌اکسیدان و اثرات چربی ‌سوزی آن بیشتر هست.